Publicerad: 16 mars 2016|Senast uppdaterad: 20 juli 2018

Fortnox och Nox Finans utökar med fakturaköp

Fortnox och Nox Finans ingick tidigare i år ett strategiskt samarbete med Aros Kapital. Som ett resultat av samarbetet kan Fortnox kunder nu sälja sina fakturor med en knapptryckning direkt i sitt faktureringsprogram. Fakturaköpet är helautomatiserat och pengarna betalas ut direkt när fakturan är godkänd.

För ett företag kan långa betalningstider bromsa utvecklingen. Därför är vi väldigt glada att kunna erbjuda snabba och enkla fakturaköp som öppnar nya möjligheter för våra kunder, säger Nox Finans VD Olov Marchal.

Fakturaköp innebär att företaget överlåter fordran och administrationen. Kunden kan på så sätt öka sin likviditet, minska kreditrisken och investera pengarna i nya affärer. Avtalet är förmånligt till skillnad mot många konkurrenter då avtalet ej har någon bindningstid eller krav på volym och dylikt. Priset fastställs när en bedömning av risken i kundreskontran och på fakturautställaren gjorts.

Fortnox och Nox Finans erbjuder sedan tidigare fakturaservice. Nox Finans sköter då distribution av fakturor samt ser till att inbetalningar kommer in och bokförs. Tillsammans erbjuder de även fakturabelåning, där kunderna kan välja att belåna fakturor i programmet för att få in större delen av fakturabeloppet på kontot direkt.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Olov Marchal, VD Nox Finans, 0733-31 04 62, olov.marchal@noxfinans.se