Pressmeddelande|12 November 2012

Fortnox ett av Sveriges snabbast växande mjukvaruföretag

Programföretaget Fortnox är Sveriges sjätte snabbast växande mjukvaruföretag enligt undersökningen Deloitte Sweden Technology Fast 50. Fortnox som förra året tog hem första platsen i kategorin mjukvaruföretag har under de senaste fem åren haft en tillväxt på totalt 1 071 procent.

Undersökningen Deloitte Sweden Technology Fast 50 visar att Fortnox i år är det allra snabbast växande företaget inom just affärssystem i molnet och det sjätte snabbast växande företaget i kategorin mjukvaruföretag.

”Vi är mycket glada att vi hamnar så högt även i år. Självklart är det svårt att toppa förra årets placering eftersom rankingen baseras på procentuell ökning. Vi ser årets placering som en stor bedrift att vi faktiskt fortsätter att växa trots många år av stark tillväxt”, säger Jens Collskog, VD på Fortnox AB.

Sweden Technology Fast 50 är den enda utmärkelsen som riktar sig specifikt till teknologiföretag i Sverige. Rankingen inkluderar såväl publika som privata bolag och omfattar all typ av teknik, från internet, datorutrustning och media till bioteknik. I rankingen placerar sig Fortnox totalt på en 18:e plats av samtliga teknologiföretag i undersökningen.

Hela undersökningen finns att läsa på deloitte.se

Presskontakt

By contacting Fortnox, your personal information will be processed in accordance with Fortnox's Privacy Notice