Publicerad: 3 juni 2013|Senast uppdaterad: 20 juli 2018

Fortnox lanserar ny teknisk plattform

Fortnox är störst i Sverige på internetbaserade program för bland annat bokföring, fakturering och löneadministration. Den nya teknikplattformen som lanseras i höst innebär stora fördelar för såväl användarna som företaget.

”Utvecklingen av vår nya plattform är den största investeringen i bolagets historia. Våra kunder kommer att få en avsevärt bättre användarupplevelse än tidigare, inte minst genom vårt nya användargränssnitt som med sin lättförståeliga och logiska uppbyggnad gör det effektivt att arbeta i. Det integrerade användarstödet gör det enkelt för en användare att hitta hjälp, tips och råd när det uppstår frågor och funderingar. Det blir också en avsevärd utseendemässig förändring, vilket ger en mer tilltalande arbetsmiljö rent estetiskt”, säger Jens Collskog, VD på Fortnox.

En ytterligare fördel med den nya plattformen är att användarna kan använda mobila enheter som surfplatta eller mobiltelefon med en helt annan upplevelse än tidigare. Dessutom blir det enklare att integrera Fortnox program med andra system, vilket öppnar för möjligheter till mer automatiserade helhetslösningar för kunder där Fortnox är en del av det totala systemstödet.

”Teknikutvecklingen på webben går allt snabbare. Vår ambition är att kontinuerligt hålla ett högt tempo i vidareutvecklingen för att säkerställa att våra kunder alltid har tillgång till moderna och effektiva verktyg. Vår nya plattform är naturligtvis ett viktigt led i det arbetet”, säger Mikael Folkesson, utvecklingschef på Fortnox.

Mer information om Fortnox nya tekniska plattform finns på www.fortnox.se/f3

Jens Collskog, VD Fortnox AB, +46 733 632300, jens.collskog@fortnox.se

Mikael Folkesson, utvecklingschef Fortnox AB, +46 703 555909, mikael.folkesson@fortnox.se

Bilder på Jens Collskog och skärmbilder från programmen för fri publicering, www.flickr.com/photos/fortnox/