Publicerad: 7 december 2016|Senast uppdaterad: 20 juli 2018

Joachim Lindow ny VD för Nox Finans

”Jag är mycket glad att Joachim Lindow har accepterat erbjudandet om att bli VD för Nox Finans. Med sin erfarenhet av bank och digitalisering, har han de erfarenheter som behövs för att vidareutveckla Nox Finans till att bli den ledande leverantören av smarta finansieringstjänster till småföretag”, säger Nils Carlsson, VD för Fortnox.

Joachim Lindow har arbetat på olika positioner inom Ikano Bank sedan 2004 och är från 2013 bankens Sverigechef. Tidigare har han bl a varit bankens operativa chef. Joachim Lindow har bland annat en civilingenjörsexamen från Chalmers.

-Jag ser fram emot att  få leda den fortsatta utvecklingen av Nox Finans. Digitaliseringen stöper om finansmarknaden och Nox Finans nytänkande kring smarta finanslösningar till småföretag har förutsättningar att bli lika framgångsrika som Fortnox molnbaserade affärssystem”, säger Joachim Lindow.

Joachim Lindow tillträder som VD för Nox Finans i början av 2017 och kommer även ingå i Fortnox koncernledning.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Nils Carlsson, VD Fortnox

076-644 77 00, nils.carlsson@fortnox.se