Publicerad: 3 oktober 2013|Senast uppdaterad: 20 juli 2018

Fortnox utsett till Gasellföretag

På Gasellgalan i Jönköping på onsdagkvällen prisades Fortnox tillsammans med resten av företagseliten i Kalmars, Jönköpings och Kronobergs län. Kvällen innehöll föreläsningar, mingel och många möten med småländska entreprenörer och företagsledare. Fortnox mottog det åtråvärda Gaselldiplomet för första gången.

"Den här utmärkelsen värderar jag väldigt högt. Vi var först i Sverige med internetbaserade affärssystem för 10 år sedan, och vi har målmedvetet arbetat under devisen "Småföretagens bästa vän" sedan dess. Att vi idag är Sveriges ledande aktör inom vår nisch, och få DI:s utmärkelse Gasellföretag, gör oss alla väldigt stolta", säger Jens Collskog, VD på Fortnox.

"Vi kommer att fortsätta vår expansion på marknaden och i höst lanserar vi en ny generation av våra program. Att Sveriges småföretag, i allt snabbare takt, väljer att byta ut sina lokalt installerade programvaror till internetbaserade gynnar såklart vår fortsatta expansion. Vi kommer fortsätta kombinera lönsamhet med tillväxt", fortsätter Jens Collskog.

För att utses till Gasell måste ett företag uppfylla krav som färre än 0,5 % av Sveriges aktiebolag klarar av. En Gasell har:

- en omsättning som överstiger 10 Mkr

- minst tio anställda

- minst fördubblat sin omsättning, om man jämför det första och det senaste räkenskapsåret

- ökat sin omsättning varje år de senaste tre åren

- ett samlat rörelseresultat för de fyra räkenskapsåren som är positivt

- i allt väsentligt vuxit organiskt, inte genom förvärv eller fusioner

- sunda finanser

Det är alltid företagets fyra senaste årsredovisningar som ligger till grund för Gasellundersökningen.

För mer information kontakta

Jens Collskog, VD Fortnox AB, +46 733 63 23 00, jens.collskog@fortnox.se Foto på Jens Collskog för fri publicering: www.flickr.com/photos/fortnox/