Hur då, tänker du? För helt nystartade företag underlättar det med en självklar plats där man kan hitta sina första kunder och uppdrag. Andra använder Offerta för att fylla på med fler jobb i lugnare perioder med färre kunder inbokade. För att täppa till luckor, helt enkelt.

Företag som ansluter sig till Offerta väljer själva i vilken utsträckning man vill använda tjänsten, men alla kan räkna med en smidigare vardag när offerterna hanteras digitalt. Och möjligheterna att få ytterligare snurr på affärerna ökar eftersom man når betydligt fler kunder digitalt. Statistik visar nämligen att 91 procent av privatpersoner som letar efter företag och produkter gör det på nätet. Nästan lika många, 75 procent, väljer att köpa produkter och tjänster online. Dagens konsumenter finns på webben och därför måste även företagarna finnas där.
 

För alla företag som säljer tjänster

Offerta har hittills använts flitigast inom bygg-, flytt- och städbranschen, men passar utmärkt för alla företag som säljer sina tjänster. För byråkonsulter och redovisningsbyråer innebär Offerta helt nya möjligheter att bidra till mer framgångsrika företag. Via Offerta kan du hjälpa dina kunder att offerera fler uppdrag och få deras företag att rulla på ännu bättre.
 

Så här funkar det

Via Offerta kan du som privatperson skicka in en förfrågan. Det är en beskrivning av det projekt du vill ha hjälp med, som sedan matchas med företag som är intresserade av att göra jobbet. Det kan vara allt från badrumsrenovering, flytthjälp och trädgårdsjobb till att skapa webbsidor eller få hjälp med den löpande redovisningen.

Som anslutet företag kan man bevaka de jobb som gör störst skillnad och filtrera på region, kategori, uppdragsstorlek och uppdragsgivare. Träffsäkerheten är hög och dina befintliga kunder kan ta del av de uppdrag de verkligen vill ha.

För företagen som ska utföra tjänsterna är det först till kvarn som gäller. Upp till sex företag kan besvara uppdraget. Därefter är det upp till privatpersonen att jämföra offerter och omdömen, chatta med företagen och välja vem som känns mest lämpad.
 

Värnar hög kvalitet

Varje företag som ansluter sig kontrolleras noggrant. Företaget ska vara godkänt för F-skatt, momsregistrerat och utan skulder hos kronofogden. För att säkra en hög kvalitet granskas även alla förfrågningar innan de skickas vidare till företagen.
 
Om du är nyfiken på att få veta mer om Offerta kan du läsa mer och anmäla ditt intresse här
 


Said och Lisette jobbar båda på Finemang städ och flytt, företaget de startade tillsammans redan 2015 efter en semester med mycket drömmar och prat om att starta eget. Valet föll på en kombinerad städ-och flyttfirma:

– När vi anslöt oss till Offerta ökade antalet jobb för oss väldigt drastiskt och på kort tid. Vi fyllde väldigt många fler dagar än innan, säger Lisette.

– Vi har fått massor med kunder, till och med så många att vi vid några tillfällen har fått tacka nej. Innan vi gick med i Offerta kunde det vara svårt att fylla hela månaden med jobb. Tidigare fyllde vi kanske 50 procent av tiden med jobb, nu är det kanske 90 procent. Så det har nästan fördubblats, fyller Said i.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Få unika erbjudanden, information och tips!


Genom att skicka in din e-post godkänner du användandet av dina personuppgifter enligt Fortnox Integritetsmeddelande.

Fortnox Företagsguide

Funderar du på att starta företag eller vill du ta ditt företag till nästa nivå?

Fortnox företagsguide

Kom igång med Fortnox

Är du nystartad eller vill du byta till Fortnox?

Välj ditt paket
5 5

Vad tyckte du om den här sidan?

Relaterade artiklar

Fortnox + Agoy = komplett erbjudande till Sveriges...

Integrationer frigör redovisningsbyråns tid

Så jobbar du rätt i Digital byrå (guide)

“Jag jobbar inte med siffror längre. Jag jobbar me...

Coronapandemins påverkan på branschen

Våga vara säljande!